Boec ® | dé partner in finance voor zorgorganisaties

076-3690174

Aanzegtermijn en aanzegvergoeding

Bij een tijdelijk contract van zes maanden of langer geldt een aanzegtermijn. De werkgever moet dan tijdelijk en schriftelijk aangeven of de overeenkomst wordt voortgezet. Gebeurt dit niet, dan geldt een aanzegvergoeding.

Wanneer geldt een aanzegtermijn?

Een aanzegtermijn geldt bij een tijdelijk contract van zes maanden of langer.

Wat is een aanzegtermijn?

Een aanzegtermijn is een termijn die een werkgever in acht moet nemen bij de mededeling of en onder welke voorwaarden het arbeidscontract wordt verlengd.

De termijn bedraagt één maand voor het aflopen van het arbeidscontract.

Het aanzeggen dient verder schriftelijk te gebeuren.

Geeft de werkgever in het arbeidscontract al schriftelijk aan dat er geen opvolgend arbeidscontract is, dan voldoet de werkgever aan de aanzegverplichting.

Wat als de aanzegtermijn niet in acht wordt genomen?

Houdt werkgever zich niet aan de aanzegtermijn, dan is de werkgever aan de werknemer een aanzegvergoeding verschuldigd.

De aanzegvergoeding is maximaal 1 maandsalaris.

De maximale aanzegvergoeding is van toepassing als de werkgever geen (of geen toereikende) aanzegmededeling heeft gedaan.

Doet de werkgever wel een aanzegmededeling, maar niet op tijd, dan geldt een evenredige vergoeding (10 dagen te laat is een vergoeding van 10 dagen salaris)

Wanneer geldt de aanzegtermijn niet?

De aanzegtermijn geldt niet in de volgende gevallen:

  • faillissement;
  • uitstel van betaling;
  • toepassing van de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen;
  • Geldig uitzendbeding van toepassing.


Tags




    Vragen?

    Boec (spreek uit als: ‘Boek’) is dé partner in finance voor zorgorganisaties.

     

    Wij werken samen met uw bestaande team en bieden uitgebreide ondersteuning op het gebied van o.a. financiële-, zorg- en salarisadministratie, financiering, rapportages en jaarrekeningen.

     

    Enkele voorbeelden van huidige opdrachten:

    Interim financial controller
    Opstarten zorgfacturatie WLZ via ONS Nedap
    Opstellen van een jaarrekening
    Uitbesteden financiële-, salaris- & zorgadministratie
    Implementatie SDB Salarisadministratie
    Migratie financiële administratie naar Exact Online
    Automatiseren managementrapportage

     

    Neem contact op via ons contactformulier of bel ons voor een vrijblijvende kennismaking 076-3690174.

     

    captcha

     

     

    076-3690174